ännu en regnig söndag

Nu börjar man verkligen tröttna på den här blötan, återigen har det kommit några millimeter, och de gör att allting är helt dyngblött.
Igår lördag var det annars riktigt fint på eftermiddagen, och det kändes  som om det fina vädret var på väg tillbaka igen, men säg det som varar?
Vi var ute med hästarna ett tag på eftermiddagen, Mats tömkörde Balder med nya selen på för första gången, och jag sadlade Pascha med nytt schabrak och nytt träns och red honom litegrann. Riktigt kul, men dom är festliga de här två, ingen vill gå utan att den andre är med, så jag kunde inte rida med Pascha mer än ett tiotal meter från Balder, och han i sin tur, travade bara när han var på väg mot Pascha, man kan ju bara skratta åt dem, att de är såna kompisar.
Säkert 25 år sedan jag satt på hästryggen, och det kändes lite ovant, att rida i shorts var heller inte någon bra idé, jag fick lite skav och kläm på vaderna av stiglädren, så faktiskt är det nog så, att ska man rida får det vara med långbyxor, och så ska ju hjälmen på huvudet också, nu fuskade jag även med det igår, och kände följaktligen att det var bäst att inte ge sig på för mycket vågade grejer heller.
Igår kväll hade vi lite kräftskiva med våra närmaste grannar, det var jättetrevligt, och det blev mycket prat och skoj, kräftor är ju så himla gott!
Jag hade gjort paj för att vi skulle få lite riktig mat i oss också, och så fanns det lite ost och paté och sånt också. Det blev nog ganska lyckat det hela, kändes det som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback