Blogga?

Det här blir spännande, nu har jag tänkt börja blogga, har egentligen ingen aning om hur det här går till men man får väl prova sig fram. Vissa dagar känner man ju för att bara skriva och skriva, och då kanske det är just på en blogg det ska skrivas, idag är första dagen på länge man har gett sig tid till att sitta vid datorn över huvudtaget, vem kan med att sitta här och uggla när solen skiner och det är sommar och härligt?
Jag försöker ändå att ta en daglig koll bland mina mail, så att man inte helt tappar kontakten med den världen, eller missar något viktigt.
Som bonde är man väl annars mest förtjust i att vara ute och hålla på, dessutom är det ju den här halvan av året som det händer mest ute på åkrarna, hade det inte blivt den här regndagen hade jag med all säkerhet suttit på skördetröskan vid det här laget, och definitivt inte vid datorn.
Mats, min sambo, kommer hem om en stund, då ska vi fika, och sedan misstänker jag att vi ska gå ut och städa silos och torkanläggning. Vi har två vagnar höstvete, och en full tank i tröskan som ska in i torkssystemet, inte kanske just för att det behöver torkas så mycket, men röras runt lite och åka in en silo i alla fall.
Så efter de här drygt 50 millmetrarna regn som vi har fått det senaste dygnet behöver vi ett par dagar sol och värme igen, innan vi kommer ut på fälten igen.
Jag får passa på att göra lite annat jobb under tiden, som då blir mer kontorsbetonad verksamhet.
Nu ska jag se om jag kan få ut mitt första inlägg på min blogg... spännande, som sagt var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback