myggen är sena i år!

Man kan säga att summan av saker och ting brukar bli den samma, så då kan jag konstatera att det där gäller nog även för mygg!
Om vi nu har haft väldigt lite med mygg tidigare i sommar, så kommer det nog ändå att bli som annars om åren, för nu är det väldigt gott om mygg, jag är totalt myggbiten på benen!
Det värsta är ju att det kliar så förbaskat när man blir varm på natten när man sover, så då vaknar jag och måste klia, sedan får fötterna och en bit av benen ligga utanför täcket, annars blir jag tokig.
I morgon ska jag försöka att plocka lite hallon, då är det nog bäst att ta på skyddsoverall och stövlar! Där finns det i och för sig också en hel del getingar, så man kan nog inte vara tillräckligt försiktig.
Tänk, idag har vi haft nästan en hel dag med solsken, lite blåsigt också, så att det faktiskt har torkat en del.
Mats började tröska havre, och hans far har suttit på tröskan hela resten av dagen.
Själv har jag idag ägnat mig åt administrativt arbete, faktiskt varit jätteflitig och snällt slitit vid dator och skrivbord. Jag tror att min uppgift i vår storstadssatsning för Malmöskolorna att komma ut till en gård på ett besök nog har lyckats, i alla fall så här långt, om sedan allting kommer att funka när det verkligen är så långt det vet man inte, det är bara att hålla tummarna.
Nu ska jag kolla väderprognosen, sedan får det vara nock för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback