på tröskan var det ja...

Precis som jag misstänkte, både idag och igår har jag suttit på tröskan, vi startade upp med full kraft igår, jag fixade lite snabbt lunch, och sedan var det bara att ta plats och ge sig ut på höstvetefältet. Jättesoligt och jättevarmt, och allt rullade på, men när jag hade fyllt två mindre vagnar, och skulle fortsätta att tanka av i en större vagn hände ett litet missöde, jag backade lite under tiden jag höll på att tömma, och kom då i en hållare på vagnen, så att det gick hål på tömningsröret, typiskt!!!
Jag fick ringa Mats, och sedan var det bara att packa och åka hem, alla klutar sattes in, Mats far kom också + en granne, och så fixades det hela på ett par timmar inklusive fika. Verkligen oflyt alltså, det som var så bra planerat, jag skulle tröska och de andra skulle köra fjolårshavren i tröskverket, så att den kommer bort, innan det är dags att lägga in nya kärvar, som sedan ska säljas som julkärvar
Idag hände inget sånt allvarligt, jag råkade bara backa in i en rishög, så en plåt därbak blev lite bucklig, men det kändes inte så farligt, ändå förargligt, jag brukar aldrig göra sånt, men någon enstaka gång så här får man kanske acceptera, fast det känns inte kul, och så går det alltid åt en massa tid till att fixa till skadorna. Nu har jag just tittat på väderprognosen, och den ser inte så bra ut, kan bli åska och regn i morgon, och då blir det inget tröskande, vi får väl se.

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja, du verkade ju ha otur där med tömningsröret. Jag antar att det kan hända en del incidenter på en gård, med tanke på vilket arbete ni gör.
Snygg och fräsch blogg har du också, Ingrid.
/Eva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback