söndagkväll...

Jaha, så har en vecka gått igen, och det har varit en riktigt regnig vecka!
Nu är allt så blött, så nu kan vi inte ge oss ut med tröska eller heller få pressat halmen, kass. Konstigt att det ska vara så mycket av en sorts väder åt gången, det hade definitivt varit bättre om det hade väntat lite med allt det här regnet.
Såg idag att en bonde som vi känner hade blivit intervjuad av Sydsvenskan, och han hade sagt att han kunde nog inte vara hemma, och vänta på att det ska gå att tröska, för han blev så uppstressad att han nog snart stod och bara hoppade upp och ner. Det där hjälper ju i och för sig inte, men det ligger nåt i det han säger.
I alla fall så kunde vi p.g.a. regnet, eller kanske då, tack vare, åka på fest uppe på Vejbystrand igår, och stanna över t.o.m. Vi hade lånat husvagn av en kompis som vi och Mats bror med fru övernattade i, det var faktiskt riktigt praktiskt, även om jag verkligen inte är någon husvagnsfantast, och inte kan tänka mig att köpa egen husvagn. Men just såhär var det ju praktiskt. En verkligt trevlig fest i tält ute i trädgården, och som tur var, inget regn under kvällen.
När vi kom hem röjde vi ur husvagnen, och sedan har Mats jobbat i torken, ett torn hade blivit för fullt så veten rann över igår innan vi åkte, och då bara lämnade vi det, men nu har han tagit hand om det, och torken går igen.
Jag kollade hästarna, städade poolen och lite sånt där pyssel.
I hästhagen är det återigen blött, jätteblött t.o.m. så att det klafsar om hovarna när dom går, fast det kommer väl att göra att gräset sätter fart igen också, och det är ju bra.
Nu ska jag nog gå och ta in min tvätt som har hängt ute sedan i fredags, den är kanske inte helt torr, men hänger den ute, blir den bara våt en gång till, och det känns ganska onödigt, jag ska skaka den noga, annars får jag bara med mig tvestjärtar in, och det är inte så kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback