höstrusk

Nu är faktiskt hösten här, inte för att det just har blivit så värst kallt, men det har börjat regna och blåsa, och de närmaste dagarna pratas det om något stormliknande väder, för tillfället blåser det inte så mycket, men jag känner på mig att det är dags att gå ut och plocka in plastvattenkannan, och sånt som annars bara kommer att blåsa iväg någonstans.
Det jag nu mest hoppas på är att det inte blir någon storm i mitten av november, för då ska jag åka till Tyskland på en Bioenergiresa. Det har jag gjort en gång tidigare, och då var det storm, så vi kunde inte gå in i hamnen i Rostock förrän klockan 15.00 på eftermiddagen - vi skulle kommit i land 06.00 på morgonen!
Vi missade ju halva programmet bara för det, för när man bara är iväg två dagar är ju allting ganska så komprimerat, så då finns det inte utrymme för sådana förseningar.
Men som vanligt ifråga om väder kan man inte göra annat än att önska sig och hoppas på det bästa.
Idag blir det inte någon hästkörning heller, Balder är snorig, det var han litegrann redan i helgen, då fick han bara trava med efter vagnen och Jenny körde med Mistral. Sedan har vi tagit det lugnt och igår när vi var där harvade vi bara lite med honom och Mistral, sedan red Mats och Jenny en liten runda i skritt på dem, så nu får han vila ett par dagar, så får vi se.
Äntligen fick jag i alla fall med kameran ut igår, och tog några foton som blev riktigt fina, är det sol är det ju så otroligt vackert med alla höstens färger på träden, synd nu om allting bara ska blåsa av! Men blir det så starka vindar är det nog stor risk för det. Jag tycker annars att det nästan är den vackraste tiden på året, när hösten färgar träden, alla de olika rostbruna, gula och gulgröna färgerna, det är mina färger. När det är en vacker dag med solsken blir ju allting så lysande och klart.

Kommentarer
Postat av: Jan-Olof Andersson

Hej Ingrid o Mats!
Såg notisen om er blogg idag i Land. Därför är jag här av nyfikenhet nu. Hur har det gått med havrekärvarna i år? Fick ni ut bindaren till slut så det blev några?

2006-10-27 @ 16:58:31
Postat av: Ingrid

Hej Jan-Olof!
Nej du, det blev inte en enda havrekärve i år, tyvärr, vi har bara tagit några vetekärvar hos grannen med bindaren, men de ska tröskas på Fredriksdalsmuseets julmarknad den 8-10 dec.
Tack för ditt besök på bloggen!

2006-10-28 @ 17:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback