nu börjar hösten!

Helt plötsligt blev det oktober!!
Det gick så himla snabbt med september tycker jag, så jag hann knappt med. Det blev lite extra sommar också, det var faktistk jättehärligt.
Igår, 1 oktober, badade jag i poolen i trädgården t.o.m. Egentligen skulle jag skura rent den, det hade börjat att bli lite alger i kanterna, och det är ju så jobbigt att gå utanför och skrubba, så jag tog på baddräkt och klev ner i den istället, först kändes det ganska kallt, men solen lyste varmt och det var ganska härligt i vattnet ändå. Det var 16 grader, så det är minsann ändå mer än det har varit många gånger när man har badat i havet i Löderup.
Men nu är det höst, och det verkar som om t.o.m. jag får ta på mig långa byxor, strumpor och skor igen.
Utanför fönstret hör jag nu hur det blåser och regnet piskar, tänk så fort det ändrar sig, sommar ena dagen och höst nästa dag.
Nu är det ju så att jag har en del ytterliggare utomhus aktiviteter de närmaste veckorna, det känns inte jättekul, om vädret ska fortsätta såhär, men man får väl leta fram varma tröjor, regnjackor m.m. och acceptera att sommaren faktiskt är slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback