skolstart

Då är plötsligt sommarlovet slut, och jag kan förundras över att något som är så oändligt som sommarlovet redan är slut...
Tja, för min del tog det slut redan för mer än en vecka sedan, när jag startade upp förarbetet inför storstadssatsningen. Många telefonsamtal och mejl snurrade på, och faktiskt har jag fått ihop några nya gårdar som kan ta emot skolklasserna från Malmö.
Idag ska jag träffa kollegorna på Naturskolan, så att vi lägger sista handen vid besökslistan, och att sedan också bussarna kan få sina vägbeskrivningar, så att de kommer på rätt ställen. Redan i morgon åker jag dessutom till en skolklass och börjar med "lantbrukslektionerna. I går var jag på LRF-kontoret i Höör och gjorde OH-bilder i färg. Vad jag har förstått på min förfrågan till lärarna går det att använda dator och kanon på vissa skolor, men visst inte överallt, och då är det säkrast att ha med sig helt vanliga OH-bilder också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback