"Sicken vicka!"

Den här veckan har det minsann inte varit någon vila!

Efter återbud från hovslagaren i måndags lastade vi gräsklipparen och åkte ner till Österlen och mitt förädlrahem, som jag hyr ut. Där har inte gjorts ett jota i trädgårdsväg under hela våren, så jag plockade grenar från gräset och Mats jobbade med åkgräsklipparen för att få det att se ut som en gräsmatta, helt likt blev det inte, men någorlunda. Sedan grävde jag upp en massa alm-skott och fläder-skott, som min förra hyresgäst bara har knippsat av med sekatören, trots att de stod ända inne vid husgrunden. Sånt gör mig helt vansinnig alltså, så ilskan gjorde väl att jag hade mer styrka och fick upp ganska så stora buskar.

Tisdag var det monterbygge på södra Sveriges största utomhuslantbruksmässa i Borgeby (http://www.borgebyfaltdagar.se/) där LRF Skåne hade en monter i ett av de stora halltälten. Jag och en av tjejerna på kontoret var monteransvariga och vi var alltså där större delen av tisdagen och byggde. Vi hade vatten som tema och hade gjort två stora vatten-dropps-mobiler, samt en liten barnpool, med landskap stad-land-skog-djur och natur.

Under onsdagen och torsdagen stod vi i montern, men då även med andra medarbetare, och pratade med mässbesökarna, hade en tipstävling om vatten och hade helt enkelt fullt upp hela tiden. Drygt 11.000 besökte mässan under de här två dagarna.

Igår kom då äntligen hovslagaren och vår ardenner Balder fick nya skor. Det var verkligen välbehövligt, för han hade lyckats tappa två stycken, och hans hovar blir helt trasiga med en gång.

Eftermiddagen blev ganska slapp igår eftersom det regnade, men till kväll gjorde jag fläderblomsaft och var och handlade mat i alla fall.

Nu måste jag ta i tu med poolen, som har blivit väldigt åsidosatt under veckan, och algerna har fått frodas. Jag har hällt i klor och antialgmedel, så sedan ska jag städa bottnen.

Och så ska jag byta vatten i badtunnan, och elda i den så att vi kan ta oss ett avslappnande bad ikväll med ett par kompisar som kommer och grillar lite med oss.

Under tiden MÅSTE  jag ta itu med en del kontorsjobb, skrivbordet ser ut som ett vulkanutbrott, ungefär likadant ser det ut i inkorgen i datorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback