måndag igen...

Så har man då en alldeles ny och oanvänd vecka framför sig igen, eller dvs. när jag skriver det här har jag ju faktiskt redan förbrukat en hel dag...
Ja, idag har jag varit på lärarutbildningen i Kristianstad, och haft föreläsning med en grupp lärarstudenter. Det är lite annorlunda än att köra skolklassinformationen, men man är liksom lite inne på det spåret och på nåt vis kan man inte riktigt släppa det stuket heller, även om det är ganska så skönt att det är OK om man använder lite mer komplicerade uttryck och ord än när man träffar mellanstadieklasser i Malmö, där ofta en hel del av eleverna inte har levt hela sitt liv i Sverige ens.
I alla fall så hade det så gott som funkat med deras studiebesöksgårdar, och i morgon ska de ut på besöken. Så nästa vecka ska jag träffa dem igen och höra om deras erfarenheter av gårdsbesöken.

Jag hade skickat ett par bilder till en klassen som är med på bilderna från förra veckan och fick ett översvallande tackmejl från deras lärare idag, då blir man glad! Hon skrev:

-" Hej Ingrid

Tack så mycket för bilderna, vi hade såklart glömt att ta med vår kamera. Stort tack också för ett mycket trevligt upplägg, vi är jättenöjda med alla delarna och är glada för att barnen har lärt sig så många nya saker. "-


 Jag funderade lite på just förra veckans besök, och det som var lite extra där var ju att Per som körde och plöjde och hade med sig barnen i traktorn fick ju möjlighet att prata mer enskilt med dem. De hade också tillfälle att fråga honom om allt möjligt medan de åkte med. Han sa att flera av dem hade tyckt att det tog lång tid att plöja och undrat om han inte kunde köra fortare, och att det måste ju bli tröttsamt att sitta där i ett par dagar.
Men som sagt, många av dem fick ju komma till en helt ny värld kan man säga, så det är ju kul att höra deras reflektioner.
I morgon ska jag till Lindängeskolan till en nia, och sedan till Djupadalsskolan till en femma. Spännande med niorna, men vi får väl se hur mycket de kan...ifall de nu inte måste vara så coola och tuffa så att de inte ens kan vara intresserade alls, vi får se.
Vi har även skickat ut pressmeddelande idag, så det kunde ju vara kul om någon tidning har lust att göra reportage om det här. Naturskolan ska också skicka ut ett pressmeddelande, så får vi se hur det hela går. Nu ska jag gå in på Eniro och leta upp var skolorna ligger. Eller dvs. Lindängen vet jag, där var jag förra året också, men Djupadal har jag inte varit på tidigare, men det är viss ut mot Limhamn.

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad roligt att de uppskattar det ni gör. Och det förstår man ju.

/Eva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback