måndag mitt i december

 Jaha, så har även tredje advent passerat. känns lite panikartat, jag har knappt köpt några julklappar än, vet inte riktigt när jag ska hinna varken med det eller direkt andra julförberedelser heller, men jul blir det ju ändå, som vanligt.
I helgen har vi sålt julgranar i alla fall. Det var ganska skapligt väder, och det är ju kul för kunderna, då känns det ju nog extra trevligt att åka ut till en odling och själv greppa sågen och bärga julgranen, hoppas vi. Vi bjöd på glögg och pepparkakor också, det är oftast uppskattat.
Nu blir det så den här veckan, att från och med fredag är det öppet till och med lille julafton, så då får någon ju vara där och hålla ställningarna, och någon fixa med julförberedelser, det får väl jag göra då. Jag gick hem ett tag i går söndag, när vi tyckte att det blev lite väl kund-tomt, men när jag väl hade gått därifrån kom det kunder igen i en strid ström, och det var ju bra.
Jag hängde upp lite julgardiner och sånt pyssel och det ska ju också göras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback