...eller?

ja, alltså NÄR överhuvudtaget har någonting blivit som man har tänkt från början? Vi ska gå på Arlövsrevyn med ett gäng andra bönder, och jag skulle hämta biljetterna hos en av dem som arrangerar det här. Jag ringde för säkerhets skull innan jag åkte hemifrån, och hon var ju då inte hemma, utan kom nog först hem närmare lunchen. Jaja, det jag skulle inhandla var inte något som det helt var panik med, så jag sköt det hela till längre fram på dagen. I stället bryggde jag mig en kopp kaffe, och läste ett par kapitel i Harry Potter, innan jag sedan satte igång med matlagning. Mats var på ridning med dottern, och killen sov till 12.00! Då hade jag tänkt väcka honom, men faktiskt var han uppe då. Jag gjorde Wilma-snitslar och klyftpotatis med hemgjord bearnaissås, och en cremefraiche-sås, kokta gröna bönor och sallad. Det blev gott. Mats föräldrar var också bjudna till lunch och allt blev lyckat, t.o.m. efterrätt idag, glass och jordgubbar.
Sedan kom Magnus, min son, och blev klippt. Han hade inte så bråttom, utan vi spelade spel, fikade och hade himla trevligt. Så vid halv sex skulle barnen till mamma, vi hämtade BILJETTERNA och det blev även en snabb runda i mataffären. Väl hemma igen fick jag elda i badtunnan, för det hade lagt sig is på den, så att jag får upp temperaturen.



Kommentarer
Postat av: Annika

Kul o läsa din blogg!

Postat av: Karin på Malmö Naturskola

Hej,



Kul att du bloggar! Har du tittat på vår blogg: http://naturforalla.blogspot.com/

2009-01-14 @ 09:45:27
Postat av: Ingrid

jag tittade på den nu! JÄttekul, jag får några nya idéer, som vi kan höras av om framöver!

2009-01-24 @ 15:21:24
URL: http://trulstorpsnygards.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback