grå-grått

Det är ganska märkligt tycker jag, att det är såhär grått och konstigt när meterologerna påstår att vi är inne i ett högtryck, då borde det väl ändå vara lite klarblå himmel och sol. Ja, man får väl tro att meterologerna vet vad de pratar om, jag har ju inte deras kunskap. I alla fall så tittade jag på SMHI för en liten stund sedan och enligt långtidsprognosen så kan det både bli lite sol och en och annan minusgrad framöver. Den lokala väderkillen på radio malmöhus sa att det t.o.m. skulle kunna bli lite snö och snöfnog på söndag, men det vill jag ju se först!! Ingen vinter utan någon liten snöstorm i alla fall, det får man ju verkligen hoppas. Våra nya grannar som vi hade bjudit hem förra helgen sa att det inte var något problem för dem, då kan man ju helt enkelt stanna hemma, sa de. Vi vet.
Nej, som det var vintern 1979 när Skåne försvann, som det heter, får vi nog inte igen. Även något av de första åren när jag bodde här ute var det ju rejäla drivor uppe i Kyrkheddinge när jag skulle till jobbet på Hvilan, men jag kom dit alla dagar jag skulle, och jag kan när som helst minnas hur häftigt det var att köra genom de upplogade snövallarna, det kändes som att köra genom en vit tunnel, lite farligt om man skulle fått möte med t.ex. snöplogen eller nåt annat stort fordon, men det gick bra alla gånger. Men det kunde ju vara en upplevelse för dem som är unga idag, de flesta har ju knappt varit med om hur det kan bli.

Det är ju flera år sedan det såg ut såhär! Det känns som om det faktiskt är på tiden igen, och det kan ju visst det hända, än så länge har vi ju hela februari framför oss, och det är ju ofta då som det kan bli snö och kallt.

Kommentarer
Postat av: Eva Humble

Halloj!

Häruppe i Mälardalen är det iallafall vinter.... ett tag! Det är lite snö så man kan åka pulka, och -5-7 grader. Perfekt enligt mig iallafall, det är så skönt med riktigt kall luft som känns ren... Mannen och jag var ute och red tillsammans idag för första gången på flera år, mysigt! Ha de´ /Eva

2009-02-01 @ 21:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback