helgerna slut

jaha, då är det måndag igen, eller nä, det är ju onsdag, men visst har det varit lite förvirrande då och då under helgdagarna ifråga om vilken veckodag det egentligen är.
Onsdagen den 7 januari 2009.
Idag känns det mer som att det är nu det börjar än den 2 januari tycker jag. Och egentligen blir det kanske först på måndag som allting verkligen kör på som vanligt.
Även om det har varit många klälmdagar och helgdagar så tycker jag att allting har gått alldeles för fort. Den här dagen då man bara skulle ligga i soffan och slappa vid tvn t.ex. inföll inte, läsa något vidare har jag heller inte hunnit, det blir som vanligt, stående i köket några minuter.
Det fick jag häromdagen även bekräftat att andra än jag gör. Ett par av våra hö-kunder kom och köpte hö, och så tog vi en fika med dem efteråt, och naturligtvis diskuterades allt mellan himmel och jord, och just det här med att ha någon bok i köket, av den praktiska anledningen att man då kan läsa ett par sidor emellanåt, om man väntar på att potatis ska komma i kok, ugnen ska bli varm eller nåt åt det hållet.
Idag ser det ut att bli en ganska solig dag, med lite minusgrader, och enligt SMHI en av de sista, eftersom det på fredag kommer att gå upp på plusgrader igen. Fast med tanke på att det är i början av januari, så är det nog inte våren som kommer än.
Nu är det dags att gå ut och utfodra hästen, och sedan får jag ta en tur till mataffären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback