9 oktober - min namnsdag

idag är det den 9 oktober och min nanmnsdag, jag har inte tänkt på det, och ingen annan heller. Jaja, det är ju nu inte så viktigt, konstigt ändå att inte någon av sönerna ens har tänkt på det, någon av dem brukar ju göra det, men de har väl fullt upp med det som de är iväg på Henrik på Alnarp, Magnus i Stockholm med besökshelg på regementet och Ingemar som också skulle ha övningar på sin värnpliktsutbildning.
Det har idag hur som helst varit en fantastisk underbar fin höstdag, finare kunde man inte önska, och vår sista klass i årets storstadssatsning har varit ute på gårdsbesök. Det blev hos Anne, i år också, men i år tror jag nog att det blev en betydligt positivare avslutning på besöken, än förra året. Resten av dagen har jag tagit det ganska lugnt, jag blev ju stucken av en sån där otrevlig "Genarpsfluga" igår så benet värker och är ganska svullet, inget vidare faktiskt.
Men som vanligt, jag hade just bestämt mig för att lägga mig på soffan och lägga upp benet en stund, så ringer telefonen, det är i och för sig bara trevligt, men ändå ganska så typiskt.
Sedan gick jag ut en sväng med kameran - dagens bild måste man ju ta. Mats har fått hem ett nytt maskin-monster och han och grannen Tord håller på och mekar med den. Jag gick runt gården och hörde då tranor högt uppe i skyn, de har påbörjat sin resa söderut, de flög runt och formade om sin "plog" Jag lyckades faktiskt ta ett foto på dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback