gråtrist söndag i februari

klockan är inte stort mer än 15.00 och redan känns det som om mörkret börjar sänka sig. Kanske är det för att det helt plötsligt blev mer och mer mulet, den utlovade solen fick man aldrig se idag.
Snön har försvunnit mycket nu de senaste dagarna med flera plusgrader och regn. Fast - usch vad det är blött!
Hos oss här på leran har man inte just någon lust att ge sig ut och gå, för att inte prata om vägen, totalt förstörd efter snösmältning och översvämning, känns som om man ska slå sönder bilen varje gång man tar sig iväg. Jag tittade just på SMHI's prognos där jag kunde konstatera att det nog kommer att frysa lite längre fram under veckan, hoppas det så att det åtminstone blir torrt igen!
I morgon måndag, ska hovslagaren komma, vi får göra lite plats inne på logen så att vi kan hålla till där, för jag antar att det kommer att regna mer eller mindre hela dagen i morgon, och när han kommer bortåt sjutton-tiden är det förmodligen helt mörkt också.
Bra om vi kan få in pållarna en stund innan han kommer så att man kan skrapa bort den värsta leran om hovarna på dem.
Nu ska jag gå och se hur det går för tvättmaskinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback