blogga, facebooka, twittra...

Alla dessa sociala medier, på gott och ont tror jag att de allra flesta av oss tycker, visst är det roligt när man hittar vänner, gamla som nya på nätet, och allra helst när någon dyker upp som man inte har hört av på en längre tid, men samtidigt är det också ännu en grej man vill stoppa in i sin redan fyllda tillvaro, även om man tycker att det bara tar ett par minuter, så är det ändå ytterligare moment.
Vad jag vill säga är - jag har varit VÄLDIGT dålig på att blogga under en längre tid, däremot har jag kanske hållt mig ganska så uppdaterad på Facebook, men Twitter får helt vara för min del, jag har ännu inte känt att det är något jag också måste göra.
Att jag kom in på Facebook överhuvudtaget får jag nog tillskriva Arla och mjölkkriget i Skåne som drog i gång 2009, då upprättades ju sidor på Facebook som jag helt enkelt inte ville missa, och sedan poppade ju än den ena efter andra vännen upp och nu är det något som hör vardagen till, att ta en vända inom på FB.
Och visst är det lite "Hänt i veckan" över det, man kan få reda på både födslar och dödslar och allt annat sladder däremellan också.
Det roligaste hittills är ändå att jag hittade en klasskamrat som varit försvunnen länge - i USA!
Att hålla reda på vad de vuxna barnen, som man inte dagligdags kanske samtalar med, är också praktiskt, när de flyger och far runt världen.
Så även om det tar en liten stund av dagen, är det ändå en viss nytta med det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback